Lungt och låg form

Red Daimen nu på morgonen, fokuserade på att hitta lugnet och en låg form. Skrittade och travade bara då jag vill att den låga formen i traven ska sätta sig innan jag börjar jobba med galoppen. När han spänner sig hamnar han lätt i en hög oärlig form. Men idag skötte han sig riktigt fint, känns som de kommer bli himla bra. 
 
Trött kille efter ridpassset!
 
 
 Han får sån himla mysig stor trav när han komer ner i den låga formen, de känns hur ordentligt han jobbar med ryggen då. Liten film från ridpasset.

 
På eftermiddagen idag kommer tjejen som var här i veckan och testar snurre igen, under bättre förutsättnigar denna gång. Hoppas han visar sig från sin bästa sida idag :)


Kommentarer
Louise

Riktigt fin! :)
Hoppas Snurre mår bra och får åka :)
Hoppas alla ni mår bra, vart står ni någonstans nu? :)

Svar: Va roligt att du tycker de, jag gillar honom jätte mycket. Vi står ute hos Viktor Esselin nu, och jag trivs super bra där!
Emmy

2012-10-01 @ 07:44:09
Louise

Okej så bra! :) det är nog lite lugnare där än på isaksbo ?
Ska ni stå kvar där länhe eller ska ni tillbaka till isaksbo senare? :)

Svar: Ja snurre blev en helt annan häst när vi flyttade, mycket lugnare och mer harmonisk. Nä jag trivs så himla bra så kommer stå kvar här så länge de går :)
Emmy

2012-10-01 @ 22:19:21
Louise

Ja jag kan faktiskt förstå att han blev det! :) okej, ja du får hälsa isa och lisa om dom också står där! :)

2012-10-02 @ 15:57:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0