(Går)Dagens ridning

Igår red jag ett trimpass på banan, och de var de bästa ridpasset hitills. Allt bara flöt på och han var helt underbar. Gjorde mycket övergångar, halter, ökningar och minskningar. De vi måste jobba på är att i vänstervarvet i skritten och traven så tappar han rumpan och skjuter ut bogen. Och i högergaloppen så orkar han ibland inte riktigt hålla igång och byter då till korsgalopp. Men de är bara att jobba på de. Sen till allt bra, han har en fantastisk ökad trav och med lite jobb kommer han bli hur fin som helst som dressyrhäst. Han bytte bara till korsgalopp en gång, resten av galopperna var helt fantastiska. Luftig och mjukt. Han flyttade jätte fint för skänkeln, man får ibland sparka till honom lite extra för att han ska förstå vad jag menar sen flyter de på. Han bytte galopp helt okej, tror jag ska lägga fram rn bom som hjälp.
 
Idag tänkte jag plocka fram lite studs på diagonalen och i ett hörn för att stärka hans rumpa lite :) 
 
De är dåligt med ridbilder och filmer nu, men jag är alltid ensam i stallet så de blir bara bilder när mamma är med på helgerna.                                                         
<3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0