Älgloppa?

Igår när jag skulle göra iordning Daim så var han jätte konstig, stressad och stegrade sig i gången! Tänkte inge mer på de, han vilade i fredags så trodde han va taggad bara! Men när jag skulle hoppa upp sprang han runt och ställde sig! Satte på han longerlina och gick upp till paddocken och började longera honom, han va helt galen, sparkade och bokade! Inte som han var busig utan som om han va irriterad över något. Jag och mamma gissar på att han måste ha fått en älgloppa på sig för han har aldrig bettet sig sådär förut! Jag red aldrig för efter jag longerat honom i ca 10 minuter var han jätte svettig. När vi kom ner var han lugn igen men vi kollade igen hela honom och hittade inget! Troligtvis försvann den när han bockade! De är en till häst i stallet som haft älgloppa på sig, inte så roligt!!

Hoppas han mår bättre idag, då står de hoppning på schemat :) Kommer troligtvis film.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0