Equiterapuet

Dålig uppdatering igen..
 
i onsdags red jag i mörkret i paddocken, red på vanligt tredelat igen för att se om de har blivit någon skillnad och de hade de. Han va inte alls fast i innerhanden i galoppen utan jätte fin. så sks variera mellan tredelat och gaget. Red volter, ställde igenom, längde och kortade både traven och galoppen. När han slppnar av får han fram en fantastisk ökad trav. Så lägger jag ner ordentligt med tid på dressyren kommer han bli jätte fin. 
 
Igår var Janne Mårtensson här och kollade Daim, han är kotknackare och jag har haft honom till snurre i ca 4 år nu och alltid varit super nöjd. Daim hade inga stora grejer utan de va en muskel i rumpan som han hade lite ont i, och höger bakknä satt fast lite men de fixade han till på en gång. Sedan var de två kotor i ryggen, en var upphöjd och den andra nedsänkt men de ska vara tvärsom, så jag fick i uppgift att "dra" honom i svansen försiktigt 2 ggr i veckan och ibland även höja ryggen genom att trycka under magen. Janne sa att de garanterat skulle märkas skillnad på honom. Daim vilade igår och ska vila idag, sen skrittas lördag och söndag sen ska jag köra på som vanligt. 
 
På torsdag blir det nog första hoppträningen tillsammans för Sussie. Och så har jag även anmält mig till första tävlingen, den 27 oktober i högbo. 1 m avdelning B :) 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0